Halaman

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

Sabtu, 10 September 2011

dulu aku pernah suka kan seorang lelaki ini bak kat semua ciri-ciri yang aku nak semua nye ada lah.aku selau tengok dia dari jauh aku juga selalu berharap yang dia kan jadi milik aku,setiap kali dia bertembung dengan aku.hati aku jadi tak tentu arah,kawan aku pernah cakap kalau ko suka kat dia baik ko pergi berterus terang,
dan aku kata kat dia tak nak sebab aku ini kan perempuan mlu lah kalau nak pergi luah kan perasan kat dia...
hati itu dia tiba-tiba je duduk kat aku,entah kenapa aku rasa gembira sangat masa itu,dia tegur aku,aku ingat dia nak cakap yang dia ini suka kat aku tapi sayang tak dia malu kan aku kat depan orang ramai.dia kata aku ini hodoh,gemuk,dah lah pulak itu pakai mata empat.masa itu aku betul rasa sedih sangat,masa aku nak lari aku tahu kawan dia itu saje tendang kaki aku,aku jatuh semua orang ketawa kat aku dia orang cakap yang aku jatuh macam nangka busuk.aku pun lari dari situ panggilan kawan aku pun aku tak kisah.
aku tak tahu kenapa semua orang selalu je hina aku,kenapa semua orang tak suka kan aku kenapa semua orang benci kan aku apa salah aku hina sangat ke aku ini.
aku kurung dalam bilik lama juga,
hoi budak gemuk ko buat apa kat dalam bilik itu dah mampus ke?
bgus lah kalau ko dah mampus tapi nanti mayat ko tanam sendiri,
masa itu hanya allah je yang tahu perasan aku.
besok nye aku pergi ke kolej macam biasa,aku pelik kenapa semua orang padang aku lain macam.aku pun duduk kat makmal komputer,aku pun duduk entah macam mana kerusi yang aku duduk itu pecah semua orang ketawa kan aku,
adui malu gila aku.pensyarah masuk ke dalam kelas semua orang senyap,dan mula belajar,
waktu belajar dah habis aku apa lagi cepat-cepat keluar dari kelas aku takut kalau terserempak dengan lalaki yang aku suka itu.
belum sempak aku lari dari kelas lelaki itu datang jumpa dengan aku,
hai amnie latisya !aku padang wajah yang memangil nama aku,aku terkejut bila nampak orang lelaki yang aku suka itu kat kolej,
hai,
amnie saya sebenar nye nak ajak awak datang ke majlis hari jadi saya malam ini,saya betul-betul harap yang awak dapat datang,
sebenar nye aku betul-betul tak sangkat yang dia nak ajak aku ke majlis hari jadi nya aku betul-betul gembira masa itu aku tak fikir panjang aku terus je terima,
bagus macam ini lah,saya nak awak pakai baju elok-elok tema dia baju yang badut tau semua orang pakai masa majlis saya nanti dorang pun akan pakai.
ok,
aku balik dari rumah sewa aku nampak kawan aku datang kat aku dan dorang cakap yang dorang nak tolong siap kan aku tanpa lengah kan masa aku pun siap,aku pergi ke majlis arman radzif wah cantik nye aku tengok banyak lampu-lampu dan juga ramai orang yang datang pada masa yang sama tapi aku pelik kenapa dorang semua tak pakai baju badut,aku buang kan perasan takut itu,
we arman itu ha badut ko dah samapi,korang tunggu sini kejap aku pasti malam ini malam yang paling best bagi korang,
hai amnie saya ingat kan awak tak datang tadi,
mesti lah saya datang dah awak jemput saya,
ok lah amnie jom saya kenal kan awak dengan kawan saya?
aku pun ikut dia,
ok semua yang ada kat sini pertama sekali saya nak cuap kan terima kasih kepada semua yang datang saya akan pasti kan awak semua akan berasa seronok pada malam ini,kenal kan di lah badut yang tak sedari diri itu.
masa itu semua orang bu kat aku,aku hanya diam sahaja,
ada orang baling kek kat muka aku dan yang lebih teruk sekali simbah air kat aku,
arman apa semua ini sampai hati awak buat saya macam ini apa salah saya?
apa salah awak,saya nak sedar kan awak yang awak itu tak layak untuk saya dah lah gemuk,hodoh pulak itu pakai mata empat sedarlah sikit amnie latisya awak ingat saya ini suka sangat ke kat awak itu lain lah kalau awak ini lawar macam linda,
aku keluar menangis ye aku tahu yang aku ini tak canitk macam orang lain tapi aku punya perasan sama seperti orang lain,kenapa nasib aku malang sangat.arman aku kan balas demdam ingat itu,aku berhenti dari kolej dan belajar  dari kolej lain di situ lah aku mula kan hidu baru aku.
hoi a

Tiada ulasan:

Catat Ulasan