Halaman

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

Jumaat, 10 Mei 2013

Aku Mimpi Aku Jadi Cindarella


  

boleh plak aku mimpi jadi ala-ala cindarella. Begini cerita mimpinya,

Waktu tu sekitar 10 malam ke atas. Aku singgah ke satu masjid sebab nak solat isyak. Tu lah satu-satunya masjid kat area aku pusing-pusing yang pagar masjidnya belum dikunci tak macam masjid-masjid lain, jam 10 malam semua pagar masjid dah kunci. 

Aku hanya berselipar dari kereta menuju ke dalam masjid. Masa time aku ambil wuduk aku jeling-jeling keadaan sekeliling masjid. SUNYI-SESUNYI SUNYINYA. Yang ada pun seekor kucing hitam. Betina gamaknya... Gedik semacam je kucing tu mengeliat kat selipar aku.

Aku pun tunaikan solat isyak. Aku wanita. Kalau solat isyak,   Semasa aku meng-amin-kan al fatihah aku tu, aku terasa macam ada orang turut mengaminkan sama-sama. Mungkin ada orang masbuq dengan aku kot. Aku teruskan solat sampailah aku memberi salam.

Elok je lepas beri salam solat, aku tunding belakang takde orang.... Cuwakkkk siooooottt!!!! Tapi takde la cuwakkk sangat... TAPI.... Siapa yang amin fatihah aku tadi???????  Aku dengar jelas sangat ada orang aminkan al fatihah masa aku solat tadi tapi alih-alih takde jemaah kat belakang aku. 

Aku teruskan berwirid. Aku baca doa... Masa aku baca doa, errrrrr... selalunya aku doa aku doa dalam keadaaanberbisik dan mintak yang ni...

"Ya Allah ampunkanlah dosa dan panjangkanlah umur mak abah aku, kakak2 aku, abang2 ipar aku, anak buah aku, sedara mara aku, diri aku dan kawan2 aku..." 

"Ya Allah, mohon kepada Mu agar semua makluk-makhluk Allah memaafkan kami semua..."

"Ya Allah jangan seksa kami di alam barzakh, di padang masya dan jangan campakkan kami dalam neraka..."

Tu masa aku doakan keluarga aku dan orang-orang yang terdekat dengan aku. Lepas tu aku nak berdoa untuk diri aku plak,

"Ya Allah aku ingin berjaya dalam karier aku. Kuatkanlah semangat aku..."

Lepas tu aku doa,

"Ya Allah, pertemukanlah aku jodoh yang baik..."

TIBA-TIBA... Aku terdengar suara jemaah yang ucapkan

AMIN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Pergggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh............ terus aku blahhhhhh.

Aku terus lari keluar masjid menuju ke tempat kasut... Aku cari selipar aku. Tinggal sebelah je selipar aku. Lagi sebelah hilang... 

Jenuh aku cari sebelah lagi selipar aku mana la perginyaaaaa..  Hati dah cuwak ni. Tengah pusing keliling mencari selipar aku, ada orang sapa aku dari belakang,

"Assalamualaikum. Selipar awak???" suara lelAKI..

Aku toleh ke belakang, 

Eh, eh ..... Macam kenal... alif aziz!!!!

"Waalaikum salam.." jawab aku terketar-ketar. 

"Minta maaf laaaaa saya ambil selipar awak tadi. Tempat wuduk wanita ada sebelah je selipar, tu yang saya ambil sebelah lagi selipar awak. Sori ye..." kata lelaki yang iras-iras alif aziz tu sambil hulurkan sebelah lagi selipar kat aku. Dia berpakaian telekung. Mungkin baru nak start solat kot.

"Awak ni alif aziz ke???" tanya aku kat dia.

"Eh tak laaaa... nama saya  adam nazul ." dia senyum...

Tiba-tiba handphone aku berbunyi... Aduhhh siapa plak call ni. Aku tengok handphone aku. Rupanya bukan ada orang call aku, tapi alarm handphone aku bunyi.

Sedar-sedar aku kat atas katil... Laaaaaaaaaaaaa, mimpi rupanya.. Jam dah pukul 530 pagi. Aku keluar dari bilik nak menuju ke jamban. Tengah aku mencari selipar jamban, aku perasan yang selipar jamban aku ada sebelah je... Sebelah lagi hilang... Aduhhhh, siapa rembat ni??? Housemate kot... Hmmmmmmmm..

Haaaa??? Apa maksud mimpi aku ni?




Tiada ulasan:

Catat Ulasan