Halaman

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

Jumaat, 10 Mei 2013

Oh! Cinta Aku Benci Dia




Dalam dunia ni rasanya takkan ada seorang pun manusia yang tidak suka pada cinta. Kalau ada pun, mungkin ianya hanya di mulut tetapi bukan di hati. Manusia mana yang dirinya tidak mahu menyinta dan dicintai bukan? Even binatang pun tercipta berpasang-pasangan. Apa lagi manusia. Ciptaan terbaik dari Allah yang Maha Esa.
Ramai orang yang kecundang dalam percintaan. Kalau bukan si lelaki buat perangai, perempuan pula buat perangai. Bila orang tahu pasal kisah cinta kita, dengan mudah mulut mereka akan menyebut “Ala, bukan jodoh la tu”.

Ya, mmg benar. Ajal maut jodoh pertemuan di tangan Tuhan. Tapi selalunya mulut yang menyebut seperti itu, tidak merasa kesakitan yang dialami insan yang menanggung derita korban percintaan tersebut. Oh! Dunia.

Orang selalu cakap dgn aku, someday kau akan jumpa someone yang lebih better dari dia. Aku angggukkan saja tanda aku tahu semua itu. Cuma betul ke? Betul ke someday aku akan jumpa yang better dari dia? Atau yang lebih teruk dari itu? Atau aku takkan jumpa sesiapa lagi? Mungkin orang yang aku cintai tu, tidak mencintai aku. Atau, orang yang mencintai aku, tidak pula aku cintai.

Semoga Allah permudahkan semua ini. Dan jauhi aku dari maksiat dan kesesatan seperti yang aku lalui dalam cinta sebelum ini. Cinta yang menyakitkan dan memberi kesan sampai ke mati. Sampai hari ini. Mungkin esok dan mungkin untuk hari yang mendatang.

Wallahualam..sekadar luahan hati

Kadang kadang Allah sembunyikan kita matahari, dan Allah berikan kita hujan dan kilat. Kita tertanya-tanya kemanakah perginya matahari, rupa-rupanya Allah berikan kita pelangi...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan