Halaman

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

BLOG KERANA MANISNYA EPAL

Jumaat, 19 April 2013

If Mimpi Orang yang Sama lebih dari 5 kali


Assalamualaikum...

Agaknya ape pendapat korang kalau mimpikan seseorang tu lebih dari 5 kali, ye?
Aku dah tak tahu berapa kali. yang pasti memang dah lebih daripada 5..


Lagi-lagikan.. Manusia yang ade dalam mimpi tu bukan sama jantina..pastu orang yang kite kenal.
Rasanya agak terganggu tidurnya kat situ. Kepala aku ni selalu tertanya, kenapa la mamat tu asyik muncul dalam mimpi aku ni ekk?? =__='''
Dalam tempoh dekat 2 tahun aku kenal orang tu, makhluk ciptaan tuhan tu muncul dalam mimpi aku lebih dari 5 kali. maybe dah lebih dari 9 pun rasanya.
Ya Allah!!!

Tiap-tiap kali aku bangun dari tidur, mesti aku termenung kejap, pikir balik aku mimpi ape. Pastu situasi dalam mimpi tu pelik2 pulak tu.. Kadang2 aku cuba tidur balik sebab nak tahu sambungan mimpi aku tu. (bajet la kalau nk berjaya pun)

Last-last, sampai la malam tadi... still aku mimpikan hamba Allah yang sorang tu sekali lagi.
Aku fed-up nak cari jawapan. So, aku search kat google:

"Mimpi orang yang sama 3 kali"
"Mimpi orang yang sama 2 kali"

Dalam hati, aku tak heran sebab aku mimpi lagi banyak kali. Fuhhh!!
Bile dah buat macam-macam research, ade la beberapa point yang aku jumpa agak berguna dari certain blog yang aku jumpa...dia pun senasib dengan aku. Ada beberapa sebab kemungkinan kenapa mimpi-mimpi ini berlaku. Tapi tidak semestinya tepat. Kadang-kadang mimpi ini mainan syaitan. Saja depa nih tak boleh tengok kita hidup tenang sebab tu la kot ganggu. (wallahualam)

1) orang tu akan memberi sesuatu kat kita in the future
- nak bagi sesuatu? ape mende sesuatu tu? hadoyai.. menurut blog yang aku baca tu, dia cakap, Travelling speed roh kita lebih laju dari kelajuan masa. Sebab itu kadang-kadang apa yang kita mimpi akan menjadi kenyataan. hmm... what ever~ -__-''

2) ada ikatan yang kuat
- maksud dia kat sini pulak, cakap pasal instinct.
mungkin betul, mungkin tidak. ntah le...

3) mungkin dia jodoh kita
- haaa... ini yang aku tak gemar dengar ni. Kalau lelaki mimpi pasal seseorang perempuan tu, aku caya le perempuan tu barangkali memang jodoh dia. Inikan aku, perempuan. kalau mimpi lelaki tu.. dulu biasa la. penah mimpi bebudak satu kelas!

- masa zaman muda-muda kt sekolah rendah dulu pun, aku ade gak minat tahap gila kat seseorang tu. takde pulak aku nak mimpi pasal dia. even orang yang aku rapat macam gile pun susah aku nak jumpe diorang dalam mimpi aku. haishhh

4) dia pun tengah pikirkan kita
- yang ni.. susah gak aku nak endahkan. yelah, aku jumpe fakta ni (psychology facts)


-Tapi, fakta yang kitorang ni berkawan tu betul la... 
 Tapi sape pulak aku ni dalam hidup dia kalau dia asyik duk pikir pasal aku, sampai dia masuk dalam mimpi aku berkali-kali nih? =__='''
 Mengarut je sume nih!

kadang-kadang pikir balik... Wah! *teruja* betul ke dia tengah pikirkan aku? *blushing gila*

*****

Hmm.. orang cakap mimpi ni ade 2. satu yang bawak berita baik, satu lagi yang bawak berita buruk.
aku doa supaya mimpi aku ni berita baik la (sape yg nk terima berita buruk?)
And mimpi ni jugak kadang-kadang sesuatu yang benar-benar akan berlaku masa depan.
korang penah dengarkan "Deja Vu"? haaa.. tu lah dia.

Tapi, kalau isu yang aku hadap ni, aku betul-betul nak tahu ape sebabnye, and ape kesannye.

2 ulasan:

  1. samela kes kite ni...die yg aku mimpi tu lecturer aku..walau umo xjauh..tpi memg x la nak mint kat die..rase2nye kenape ek mimpi die.. lbih plak tu dr 10x.. basuh kaki,bca doa smua dh buat dh..nak kte ingat die.. xde jgak..aneh je rase..

    BalasPadam
  2. awak buat je solat istikharah. mana tahu kot2 dia itu jodoh awak?

    BalasPadam